Delicato Transport, LLC

4.34 |55 Verified Ratings
Write a Review

Delicato Transport, LLC

4.34 | 55 Verified Ratings
Write a Review

973-240-3118

51 US Highway 206, Suite 107
Augusta, NJ 07822
 
Share
Your use of our services is governed by our Terms & Conditions

Profile
Delicato Transport, LLC


Our mission is to provide the highest level of commercial and residential moving, packing, storage and transportation services to our clients, always with courtesy and respect for their time and money. Our goal is 100% satisfaction regardless of the size of the job. At Delicato Transport, LLC, our moving and storage there are no small issues. Our business depends on our customers and our customers depend on our service, integrity and respect. Our primary goal is to always operate our business with integrity, at Delicato Transport, LLC, service is our only product, and that service is only as good as our promise.

Achievements

Learn how HomeAdvisor screens and approves their pros.

Service Area

  • New Brunswick
  • Edison
  • Dover
  • Plainfield
  • Clifton
  • Morristown
  • Paterson
  • Jersey City
  • Branchville
  • Wayne
  • Summit
  • Secaucus
  • Orange
  • Totowa
  • Hawthorne
  • Paramus
  • Haledon
  • Westwood
  • Westfield
  • Sayreville
  • Caldwell
  • Englewood
  • Mahwah
  • Montclair
  • Ridgewood
  • Hackensack
  • Somerset
  • Piscataway
  • Basking Ridge
  • Whippany
  • Ridgefield Park
  • Township of Washington
  • Sparta
  • Manville
  • West Milford
  • Closter
  • Randolph
  • South Orange
  • Wharton
  • North Arlington
  • Lodi
  • Florham Park
  • East Brunswick
  • Carteret
  • Elmwood Park
  • Ringwood
  • Hillsdale
  • Dunellen
  • Fords
  • Clark
  • Butler
  • Park Ridge
  • Hackettstown
  • Netcong
  • Lebanon
  • South Hackensack
  • Chatham
  • Verona
  • Tenafly
  • Whitehouse Station
  • East Rutherford
  • Pompton Lakes
  • Perth Amboy
  • Montville
  • Mount Tabor
  • Bloomfield
  • West Orange
  • Pequannock
  • Milltown
  • Roselle
  • Bergenfield
  • Fairfield
  • Maywood
  • Lake Hopatcong
  • Millington
  • Whitehouse
  • Franklin Lakes
  • Flanders
  • Stewartsville
  • Boonton
  • Colonia
  • Hasbrouck Heights
  • Leonia
  • Dumont
  • Metuchen
  • Hillsborough
  • Wyckoff
  • Belvidere
  • Clinton
  • West New York
  • Palisades Park
  • Allamuchy
  • Millburn
  • Moonachie
  • Allendale
  • Montvale
  • Bernardsville
  • Wood Ridge
  • Newfoundland
  • Bogota
  • See All >

Services Offered

Moving

Areas of Expertise

  • Expert Packing
  • Professional Residential Moving
  • Professional Office Moving
  • Storage Moving

Quick Facts

Business Hours
Monday:
8:00 AM to 5:00 PM
Tuesday:
8:00 AM to 5:00 PM
Wednesday:
8:00 AM to 5:00 PM
Thursday:
8:00 AM to 5:00 PM
Friday:
8:00 AM to 5:00 PM
Saturday:
8:00 AM to 1:00 PM
Sunday:
8:00 AM to 1:00 PM
(Please call to confirm)
  • Free Estimates
  • Credit Cards Accepted

Credentials

In Business Since: 2004
State Licensing
Trade: Household Goods Mover
License #: 39PC00092600
Expiration: 09-30-2020
Trade: Household Goods Movers-Out of State US DOT#
License #: 1407207
Expiration: 12-01-2018
Green Certifications
  • We re-purpose, reuse and/or recycle all materials used on our moves. Paper padding, bubble wrap, cardboard boxes, corrugated, etc are all reused, re-purposed or recycled properly.
Insurance
Type: Other
Amount: $100,000
Expiration: 04-03-2019
Type: Automotive
Amount: $750,000
Expiration: 01-08-2019
Screening
HomeAdvisor Screened. View Details

HomeAdvisor allows Service Professionals to post information about themselves and their business on their profile. HomeAdvisor does not review or verify the information or representations set forth in those profiles, as they are self-reported by the Service Professional.

HomeAdvisor verifies state-level licensing where applicable - note: some states require local or county level licensing and you should verify whether or not your pro is properly licensed.

Business Overview

Community Involvement

Member Knights of Columbus Newton, NJ

New Jersey Movers and Warehousemen Association

How We Got Started

I chose to work in this industry because it's different everyday and I love meeting new people and helping. Moving is a stressful time and it's my job to relieve that stress by being in total control of every aspect of the move. I was inspired to go into the transportation industry by a prominent business person in the community where I grew up. I started my company to provide a personal level of service to my customers in contrast to the culture of many of the large moving concerns. .

We started in this industry in 1986.

We describe our business as Well established

Is an estimate free and is there any obligation?

An in home estimate is completely free and once we provide an estimate there is no obligation.

 

Photos
Delicato Transport, LLC


My Work
3 Projects
HomeAdvisor: The nation's largest network of screened and rated pros.

Ratings & Reviews
Delicato Transport, LLC

Real feedback from real homeowners.
Learn more about this pro by reading the ratings and reviews below.
Write a Review
Showing 1-10 of 55
  Page 1 of 6
Sort by newest   Date ▼   Rating  
3.0   |  
Really wanted to say better things, as the guys seemed very nice, as does the owner, but it felt like things kept going wrong. They told me about one item that had broken, which I wasn't too concerned about, but after the dust settled on my move, found another item I DID care about broken, badly. They sat an antique chest on its side and left it like that. My son and I had to right it, while praying there was no damage. I'm still missing important electronic hookups 2 months later, and they left my Bowflex in the middle of the living room, for me to move on my own. They told me an ikea couch wouldn't fit downstairs, and left it in another room. I explained that the back came off, and then it would fit. They politely told me I was wrong. My son and I took the back off and made them take it downstairs. No apologies for acting like I didn't know what I was talking about. The final straw was they left their coffee cups, water bottles, and moving materials all over my old place, so we had to go back and clean them up. They are hard workers, but seem to cut some corners and avoid being detailed when it's the end of the day. even though it's paid hourly.
Response by Delicato Transport, LLC: Dear Elizabeth S. I wholeheartedly apologize that you did not receive the level of service and customer experience that I expect from my crew. I train all my teams for courtesy, best practices and customer service, on your move I have obviously failed. I have reviewed the job and crew members and have found that 2 of the 4 men no longer work here. One was let go for poor performance and one quit because he was unhappy here. That is no excuse for the lack of service you received only a probable explanation. I only wish I had made the needed personnel changes before your move. If you have any damages from the move please send me the information and I can calculate my level of liability and provide some compensation. If you require a post move service call please contact us to schedule one. My desire is to leave you completely satisfied and I apologize that your are less than completely satisfied. Respectfully, Joe Indelicato
Was this review helpful?  
3.5   |  
The men were very nice, however, the initial quote was not accurate. It was $700 more than quoted and they took an hour and a half longer than planned to load.
Was this review helpful?  
5.0   |  
Review by in Haledon, NJ
very good and rreasonable
Was this review helpful?  
1.5   |  
Review by in Ramsey, NJ
Joe the owner was great and came to my house to evaluate everything and give me a quote. The price actually came in under the quote. The guys worked hard and I gave them very good tips. The only problem is that the box that contained my jewelry never made if off the truck! I am upset about this and filed a police report. Joe said that valuables should not go on the truck and he would talk to the people involved. My only recourse is to file through insurance. Tip: Go out to the truck and make sure all of your property is off.
Response by Delicato Transport, LLC: Thank you for your kind words about my crew and the job we did. I feel badly about the missing box but there would have been no way for my men to know the contents of any of the boxes as you packed all the boxes yourself. I never have issues like this and I am confident that all the boxes that were loaded were unloaded. Perhaps a box got left behind at your old residence perhaps the box will still show up in your new home once your completely settled, at least that is my hope. I have interviewed the crew and inspected the truck and did not find anything left behind. Nevertheless, please accept my apology.
Was this review helpful?  
4.5   |  
Movers were efficient and skilled
Was this review helpful?  
4.0   |  
Review by in Wyckoff, NJ
They broke my crystal finials but after contacting the owner, I received reimbursement a month later.
Was this review helpful?  
5.0   |  
All great people- owner, office staff, moving guys. Honest, hard working, on time, nice to deal with. I give them highest possible rating and would recommend them.
Was this review helpful?  
4.5   |  
Joe was very efficient and prompt to reply. All the movers did a good job overall except for one individual out of 8 movers who constantly complained, which was a bit unprofessional. Zach, Alex and Andy were exceptional and I would highly recommended them! The job was bigger than estimated so I didn't get overly upset about a few things I found to be minor issues. I would definitely use them in the future!
Response by Delicato Transport, LLC: Thank you for your kind words and insight. Both are greatly appreciated. It was a pleasure working with you.
Was this review helpful?  
2.0   |  
Very disappointed! The owner came to do a survey of the things to be moved from my appartment to my new home and quoted me a reasonable price. That's the Only reason I gave 2 stars. The day of the move, the movers were an hour and a half late. When they moved the beds to my new home the assembly was so poor. The slab that goes under my bed fell off..... my daughters bed is beyond wobly! Just unacceptable! They also forgot to unload 2 of my totes which I ended up getting back about 2 weeks later. I mentioned my concerns about the beds to the owner and originally he said he would have someone come and fix them. The day of, he called to let me know he couldn't make it but never called back to reschedule and I haven't heard back from him since! Truly disappointed!!
Response by Delicato Transport, LLC: Please accept my apologies. Since then I have offered to come out and do a service call for the beds but you told me that everything was fine. No excuses. It should have been fine the first time and I apologize for that.
Was this review helpful?  
5.0   |  
Review by in Newton, NJ
Timely arrival. Worked quickly and efficiently. Considerate of my stuff. Rates were fair. Both the owner, who did the estimate, and the movers were courteous and and honest. A pleasure doing business with this company.
Response by Delicato Transport, LLC: Thank you for your kind words, it was a pleasure working with you. Joe Delicato
Was this review helpful?  
Showing 1-10 of 55
  Page 1 of 6

Seal of Approval

What is the screening process that Service Professionals go through in order to become members of the HomeAdvisor network?

  1. Verify Trade License
    HomeAdvisor checks to see if the business carries the appropriate state-level license.
  2. Verify Insurance
    As a part of our screening process, we encourage professionals to carry general liability insurance. We require coverage for hundreds of services.
  3. Verification of State Business Filings
    For business types that require a Secretary of State filing, we confirm that the business is in good standing in the state in which it is located.
  4. Criminal Records Search
    HomeAdvisor uses 3rd party data sources to conduct a criminal search for any relevant criminal activity associated with the owner/principal of the business.
  5. Sex Offender Search
    We confirm that the owner/principal is not listed on the official state Sex Offender web site in the state in which the owner/principal of the company is located.
  6. Bankruptcy Search
    We use 3rd party data sources to check the history of the principal/owner of the business for bankruptcy filings by or against them.
  7. Legal Search for Civil Judgments
    We use 3rd party data sources to check the principal/owner of the business for state level civil legal judgments entered against them.
  8. Liens Search
    We use 3rd party data sources to check the principal/owner of the business for liens placed against them.
  9. Identity Verification (SSN)
    HomeAdvisor verifies the social security number(s) of the owner/principal for identity check purposes. This check applies primarily to smaller business entities.
  10. Identity Verification (Reverse Phone Lookup)
    We conduct a reverse business phone lookup to identify records matching the phone number information provided by the business.



NOTE: Member service professional information confirmed as described above may change or expire over time; while HomeAdvisor attempts to maintain accurate and up-to-date information, and confirms changes when notified, we cannot guarantee that profile and screening information is accurate. Therefore, we recommend that before working with a service professional you verify that information presented is still current and/or acceptable to you.
Please see HomeAdvisor's Terms and Conditions for a full description of how we screen Service Professionals

**Only for U.S. service professionals

Final Step - Confirm Your Appointment:

Confirm your appointment with on , - Change


Required
 
Required
Required
Required