Ace Handyman Services - Greater Land O Lakes

HomeAdvisor screened and approved seal

HomeAdvisor Screened & Approved

This service professional has passed the HomeAdvisor screening process.

Learn about our screening process
Learn about our screening process

80% Recommended

1 Year In Business

Company Details

  • Verified Licenses

Hours

  • Mon: 8:00 AM - 5:00 PM
  • Tue: 8:00 AM - 5:00 PM
  • Wed: 8:00 AM - 5:00 PM
  • Thu: 8:00 AM - 5:00 PM
  • Fri: 8:00 AM - 5:00 PM
  • Sat: Closed
  • Sun: Closed
View All Details & Credentials

Achievements

Service Details

  • Residential Work
  • Commercial Work
  • Small Jobs Welcome

Areas of Expertise

  • Carpentry
  • Tile Floors & Walls
  • Drywall
  • Painting
  • Doors
View All Offerings and Cities Served

Cost Information

  • Trip Charge May Apply
  • Credit Cards Accepted

Ratings

4.0
10 Verified Reviews
  • 5
    7
  • 4
    0
  • 3
    1
  • 2
    1
  • 1
    1

Highly rated for

Showing 1-10 of 10 reviews Showing 0 reviews
5.0 Barbara E. Tampa, FL
2/20/2021

Ace Handyman arrived on time, proceded to work on replacing the shelf in my cabinet, then installed my new dishwasher (appliance delivery guy said it did not fit?) but Jeff from Ace got it installed just fine. I also needed a new front door knob and he went to purhase it and installed it for me. He even helped me try to jump start my car but as it turned out, the battery was ok, starter needs to be fixed. All in all this was a great experience, jeff was kind and professional and I would absolutely recommend theim to anyone needing a handyman.

5.0 Angel C. Land O Lakes, FL
1/18/2021

Professional and good job.

Response from Company:

Thank you for the review Angel, If you need anything in the future we are here to help you!

0.50 Ellen C. Spring Hill,fl, FL
12/2/2020

I hired them to put up drywall and texture the wall in a bathroom. They put up 8 pieces of drywall. No mud No texture and charged me 1500.00. That took about 4 weeks to complete. Jeff sat in his car more than worked and talked on the phone. I call many times and talked to the office manager Billie Jean and got the runaround. I was charged 500 in materials. They did not leave any materials. I hired a new company to finish the job. I have 35 years in property management, this is the worst company I ever hired.

Response from Company:

Ms. C., we are thankful for the opportunity to assist you with two of your home improvement projects. Our team practices and focuses on exceptional service and we make the effort each and every job to go above and beyond. We are sorry to hear that you feel we did not meet up to your expectations and we understand that your husband in the past had done all your handyman work on your own properties which understandably sets the expectation of cost and price when having it done internally. You hired us to install and texture a large section of drywall in the living room on one of your properties and to also install backer board and drywall in a bathroom that had been completely gutted. Your original request was for us to install 3 sheets of drywall and textured. The original estimate was based on your request. Once the craftsman arrived, it then was discovered that the project scope was different than what we were advised and that was brought that to your attention immediately. We were happy to take on the additional work but we did let you know that it was more work than what we were told on the phone and explained that to you, however, you decided that you did not want to pay for the additional charges and have us proceed. To help you out our craftsman even stayed there and worked extra hours that were never billed you for because he truly wanted to help your tenants get their bathroom back to being usable again. All materials purchased for any job are either used on the job or any extras are always left on-site and become the customers. We are known for our honesty and integrity with each and every customer and have proceeded the same with your projects. It may have taken more time to complete your bathroom remodeling but we were not there four weeks. You advise that several of the contractors that you hired prior to us you had problems with including scheduling and their workmanship. Unfortunately, due to other contractors that you hired for your bathroom remodel you had postponed our appointments several times because the new tub and plumbing had not been installed, once we were called out it took us 3 days to complete your projects for a scope that was given to us. Once Again, we are sorry that you feel frustrated with your service that is not what we as a company ever want to hear. We want you to know that we care about our customers and if you ever need our help in the future, we would be happy to help.

5.0 Neil L. Land O Lakes, FL
11/4/2020

Joel and his crew did an excellent job painting our house. They were very careful to tape or cover with plastic any areas that were not to be painted. After the job was done, the yard, lanai, etc. were immaculate. Great job! We highly recommend Ace Handyman services.

5.0 Jaime R. Tampa, FL
10/23/2020

Jeff was great. He was here in a timely manner, didn't oversell on things I didn't need, got everything done quickly and was even able to help with another item because he finished early. Already hired him for another job!

5.0 Douglas W. New Port Richey, FL
9/1/2020

did a great job, we couldn't be happier.

7/23/2020

We hired them to come and fix a couple of stuck windows but mainly to fix some leaks in our carport. Before we hired them they said they guaranteed their work. The handyman got here the first time and didnt even bring a ladder (he had to use ours). It's like he didnt know what the job was hed be doing, so we had to pay by the hour while he went to get caulk. So he fixed the stuck windows and went up on the carport and did a little caulking. After the next rain, we discovered we still had leaks so we called them back. Again, he shows up with no ladder. But using ours, proceeds to go back on the carport and supposedly fix the leaks. The leaks are still there, we called and asked to have them come and fix them since they guarantee their work. They called us back now and are saying it is beyond their control and they cant do anything else for us. Would not recommend this company. They did give us a hundred dollars back.

Response from Company:

We are glad we were able to take care of your windows situation and yes, you are correct that our skilled worker should have had the longer ladder with him. With regards to not having caulk with him, he did, but it was explained on the phone when you contacted us and advised what you wanted to be done that we would get any special materials needed once we reviewed the job. Based on the area we were told over the phone that you wanted to seal, plain caulk is not what we would use. We make sure what was being sealed is done with the proper sealant for that job so we often purchase specific products after viewing the situation. We understand your frustration with having a leak on your carport roof and needing someone to help you with that project, we do not take that lightly. With regards to the leak on the aluminum roof unfortunately we were not asked to find the leak, we were asked to seal some areas pointed out to us. We were advised that you had a company out before us and you were not pleased with them and that it was still leaking, then you contacted us. We were directed to seal a specific area (at the beam) and not asked to find the leak. We even returned a second time when you notice it leaking in another area. Out of good faith, we did not charge for that even though we were not hired to find the leaks but to just seal areas pointed out to us. It was explained that you really need to have someone detect where the leak is coming from in lieu of just sealing areas suspected of possibly being the problem. The recommendation is still to reach out to a company that specializes in pan roofs and to examines the seams where the water may possibly be intruding at. Though hiring a company that does that work maybe a little more expensive, but they are the specialists of pan roofs, carports, and repairing those types of structures. Once again we stand behind our work, commitment to our customers, and to you, that is why Mr. C. was already advised we were sending you a refund in good faith for the charge to seal the pans. Though you may be frustrated because leaks are annoying, we came back a second time unlike the first company you hired and try to assist. We do care and are very good at what we do. We apologize that we could not provide you the service needed for your carport but an aluminum roof specialist is the type of contractor you need. I would recommend again to have someone hired to detect where the leak is coming from before sealing anything. We appreciate your patience and understand your challenge with the leak especially when you are preparing to sell your home.

5.0 George M. Tampa, FL
5/25/2020

Great service. On-time and professional.

Response from Company:

Thank you George for your feedback. We will always strive to give you the best service. We hope that we can be of service to you in the future!

5.0 Vivian D. Lutz, FL
5/12/2020

Phil was awesome, respectful, knowledgable, worked quickly and was able to fit in another small project for me! Ace will be my ho to in the future.

Response from Company:

Thank you Vivian! We thank you for your business and we're glad Phil provided you with awesome service!

2.5 Flo L. Odessa, FL
4/28/2020

He is still working on the project. Finding product to remove the stain and polyester finish has been difficult. We will see how the project goes today.

Response from Company:

Thank you for your latest review shown below. We appreciate your patience due to the weather and for us to professionally remove the previous product applied by someone else so that we could deliver you a completed and well done look to your doors. "Difficult Job Well Done" "Jeff tackled a tough refinishing job of two Therma Tru Fiberglas Doors. Finding a stripper was very difficult because the product recommended by Therma Tru is no longer on the market. He found a very good product at Sherwin/Williams. It was time consuming, but very effective. Rain interrupted the project, but he came back today and finished the doors and reinstalled the hardware. The doors look very good. The doors are 8? x 36? so they?re big. I feel he?s very qualified to complete a Fiberglas Door refinishing project".

Photos

Ace Handyman Services - Greater Land O Lakes

HomeAdvisor allows Service Professionals to post information about themselves and their business on their profile. HomeAdvisor does not review or verify the information representations set forth in those profiles as they are self-reported by the Service Professional.

HomeAdvisor verifies state-level licensing where applicable - note: some states require local or county level licensing and you should verify whether or not your pro is properly licensed.
To find more licensing information for your state, visit our Licensing Requirements page.

Seal of Approval

What is the screening process that Service Professionals go through in order to become members of the HomeAdvisor network?

  1. Verify Trade License
    HomeAdvisor checks to see if the business carries the appropriate state-level license.
  2. Verify Insurance
    As a part of our screening process, we encourage professionals to carry general liability insurance. We require coverage for hundreds of services.
  3. Verification of State Business Filings
    For business types that require a Secretary of State filing, we confirm that the business is in good standing in the state in which it is located.
  4. Criminal Records Search
    HomeAdvisor uses 3rd party data sources to conduct a criminal search for any relevant criminal activity associated with the owner/principal of the business.
  5. Sex Offender Search
    We confirm that the owner/principal is not listed on the official state Sex Offender web site in the state in which the owner/principal of the company is located.
  6. Bankruptcy Search
    We use 3rd party data sources to check the history of the principal/owner of the business for bankruptcy filings by or against them.
  7. Legal Search for Civil Judgments
    We use 3rd party data sources to check the principal/owner of the business for state level civil legal judgments entered against them.
  8. Liens Search
    We use 3rd party data sources to check the principal/owner of the business for liens placed against them.
  9. Identity Verification (SSN)
    HomeAdvisor verifies the social security number(s) of the owner/principal for identity check purposes. This check applies primarily to smaller business entities.
  10. Identity Verification (Reverse Phone Lookup)
    We conduct a reverse business phone lookup to identify records matching the phone number information provided by the business.



NOTE: Member service professional information confirmed as described above may change or expire over time; while HomeAdvisor attempts to maintain accurate and up-to-date information, and confirms changes when notified, we cannot guarantee that profile and screening information is accurate. Therefore, we recommend that before working with a service professional you verify that information presented is still current and/or acceptable to you.
Please see HomeAdvisor's Terms and Conditions for a full description of how we screen Service Professionals

**Only for U.S. service professionals

Final Step - Confirm Your Appointment:

Confirm your appointment with on , - Change


Required
Required
Required
Required
 
 
 

By clicking Confirm Appointment, you affirm you have read and agree to the HomeAdvisor Terms & Conditions, and you agree and authorize HomeAdvisor and its affiliates, and their networks of Service Professionals, to deliver marketing calls or texts using automated technology to the number you provided above regarding your project and other home services offers. Consent is not a condition of purchase.