Find top-rated Pros in your area
Enter a zip code and get matched to businesses near you.
Geo Icon
Monty Plumbing logo

Monty Plumbing

Drain Clog or Blockage Clearing, Commercial Drain Clog or Blockage Clearing,

About us

Monty Plumbing,is committed to excellence in every aspect of our business. We uphold a standard of integrity bound by fairness, honesty and personal responsibility. Our distinction is the quality of service we bring to our customers. Accurate knowledge of our trade combined with ability is what makes us true professionals. Above all, we are watchful of our customers interests, and make their concerns the basis of our business.

Business highlights

Emergency services offered
12 years of experience

Services we offer

Eletrical, Plumbing

Amenities

Emergency Services

Yes

Warranties

Yes

Accepted Payment Methods

  • CreditCard
Reviews
4.312 Reviews
Number of StarsImage of DistributionNumber of Ratings
5
83%
4
0%
3
0%
2
0%
1
17%

Filter reviews by service

Showing 1-12 of 12 reviews
Alexander C.
Jan 2022
0.5
Drain Clog or Blockage Clearing
$350
DO NOT HIRE THIS COMPANY! I had a clogged drain in the upstairs bathroom. When I flushed the toilet, the shower floor will flood. This company quotes me over the phone for $425 and they stated they will remove the toilet to do the job and of course, put it back and all the extra steps that that implies. With estimate time or 2 hours of work. They did not show up on time for the first appointment, for that they remove $25, and set up a new appointment. When they finally showed up they only put the snake through the shower floor and spent less than 15 minutes of work. For that, they still wanted the full price as it would involve toilet removal. After arguing with them they removed $50 more. Now I had a company that would have done the shower drain job for $250 instead I went for the $425 job because I wanted to be done through the toilet where the pipes would have been cleaned more. More work, more time, more money, no problem at least I would have peace of mind for a long time knowing the pipes were properly unclogged. Also be aware that they go by the name of Duct Tape Pluming, same phone number though.

Rafael O.
Jun 2021
1.0
Here is my experience with Monty Plumbing... I hired Monty, first to install my kitchen Faucet and Garbage Disposal. On his first try, he had leaks, and the Garbage Disposal was making sounds, even thought it did not make sound before. The Faucet was new, but not the Garbage Disposal. On his 3rd try, there was no leaks, and the garbage disposal was not making noise anymore. 1 month after he came to the house, my Garbage Disposal starts making sound, now I barely use it, so I call Monty again since the job has a 90 days warranty, and he comes over, and tells me that the Garbage Disposal is dead that usually they only last 2 years, which is what I had it for. So I tell him, that is strange, because it was working just fine, before it was installed by you. But anyways, I buy into it, and tells me that with the installation and the new Garbage Disposal is going to be $200, so i agree. I pay him $75, and he takes and supposed to comeback the next day with new garbage disposal, and messages me that its is going to be $250... So call him, and no answer. I wait two hours, and he answers, and tells me that he is bad with math, of course I do not agree, and I have already paid him $75.It is sad that from a good experience the first time, Monty would screw me over the second time. Please be cautious with this company.
Response from Monty Plumbing
"Sorry for the misunderstanding, I felt I was very clear when explaining the 90 Day warranty was covering any possible install error and not on an appliance you previously owned and was already in use. After installing the garbage disposal it was working just fine and had been for several months, you called me back out to take a look and I explained over the phone more than likely the motor on the garbage disposal had seized up and you will probably need to replace it. I even reduced my service rate from $110 to $75 to accommodate you and explained that the $75 was a service fee charge you would incur if there was nothing wrong with the install."

Brenda C.
Mar 2021
5.0
Yes, I recommend this pro
Excellent!

Jukka N.
Mar 2021
5.0
Yes, I recommend this pro
Excellent job, very knowledgeable and he always kept me up-to-date about our challenging plumbing project.

Jennifer G.
Mar 2021
5.0
Drain Clog or Blockage Clearing
Yes, I recommend this pro
Monty arrived to my home in a timely manner. He quickly diagnosed the problem, which was a clogged drain. Monty was very thorough and conscience with his work. I highly recommend Monty.

Randy M.
Mar 2021
5.0
Drain Clog or Blockage Clearing
Yes, I recommend this pro
$275
Monty arrived within 45 minutes from my request on a Sunday morning emergency clog situation. He is very courteous, professional, and quick to clear the problem. I am glad I found Monty via homeadvisor !!

Glenn K.
Nov 2020
5.0
Yes, I recommend this pro
Monty did a great job installing a Roman tub faucet. Very dependable at a great value!

Lisa W.
Oct 2020
5.0
Yes, I recommend this pro
$150
Prices were unbelievably reasonable for the level of work and service provide. Technician not only did and amazing and professional job but made sure the work area was clean before and after the job. I had no idea my plumbing was done improperly until Monty Plumbing explained and showed me what it should look like.

Richard F.
Oct 2020
5.0
Yes, I recommend this pro
Great communication, easy scheduling, and terrific work!

Edward L.
Oct 2020
5.0
Drain Clog or Blockage Clearing
Yes, I recommend this pro
$150
Good communication.

Bernadette X.
Sep 2020
5.0
Yes, I recommend this pro
Good person and honest that was very important to me. Its important that the contractor explains what they will do. They were very good about cleaning up behind themselves. And he left everything clean and neat after the work was done. Glad that i didn't have to call them back to complete the same job.

Lormano? X.
Sep 2020
5.0
Yes, I recommend this pro
Working with Monte was very great and he did a great job! I finally do not have any issues with my water heater. He knows what he is doing!

Licensing

State Contractor License Requirements

All statements concerning insurance, licenses, and bonds are informational only, and are self-reported. Since insurance, licenses and bonds can expire and can be cancelled, homeowners should always check such information for themselves. To find more licensing information for your state, visit our Find Licensing Requirements page.

*Contact business to see additional licenses.

FAQ

Monty Plumbing is currently rated 4.3 overall out of 5.

Monday: Open All Day Tuesday: Open All Day Wednesday: Open All Day Thursday: Open All Day Friday: Open All Day Saturday: Open All Day Sunday: Open All Day

Monty Plumbing accepts the following forms of payment: CreditCard

No, Monty Plumbing does not offer free project estimates.

No, Monty Plumbing does not offer eco-friendly accreditations.

Yes, Monty Plumbing offers emergency services.

Yes, Monty Plumbing offers warranties.